Yangshuo – Vi er til sidst i Kina!

Selvom Hong Kong teknisk set er en del af Kina, havde vi stadig ikke følt, at vi havde været i det ægte Kina endnu såvel som virkelig ser frem til at krydse grænsen. Vi var på den meget effektive metrolinie for at tage os fra centrum af Hong Kong til grænsebyen Schenzen. Ikke et sted, du virkelig ønsker at bruge meget tid på.

Det er et fremtrædende sted at vælge knock-off punge, sko såvel som tøj. Der var noget besvær der, men det var ikke så dårligt. Efter at have gennemsøgt et sted at købe busbilletter, opdagede vi til sidst en sikkerheds- og sikkerhedsvagt, der forstod vores håndbevægelser såvel som vinkede mod os for at overholde ham. Vi dukkede op på Bit Bus -billetstanden, såvel som kvinden fortalte os omkostningerne fra Shenzhen til Yangshuo, 320 RMB (ca. $ 50).

Vi var chokeret over de høje omkostninger, men hun sagde, at det er maj -ferie i Kina, såvel som ligeledes, at sikkerheds- og sikkerhedsvagten får en kompensation for at bringe os der! Laver du sjov med mig? Vi var ikke så godt tilfredse med det, så vi gik til den næste stand såvel som endte med at få en billet (uden at betale provision) for 260 RMB, meget bedre.

Overnatningsbussen, der trak sig op omkring kl. 19:00, var rest af dem, vi brugte til at tage i Laos såvel som Vietnam, kun noget bedre. Vi lykkedes såvel som havde jordniveau senge, der var bare længe tilstrækkelige til, at vi kunne lægge os med vores ben bøjet ud i gangen. Jeg følte mig dårlig for de mennesker, der måtte sove på den øverste køje med intet, men en sikkerhedssele for at holde dem inde, da vi gik over stød i løbet af natten.

Nick bliver komfortabel på overnatningsbussen til Yangshuo
Vi dukkede op i Yangshuo kl. 05:30 under en stormende nedbør. Alt, hvad vi måske tror, ​​var “fantastisk, ligesom Filippinerne”. Vi checkede ind i vores hjemmeophold, Yangshuo Culture House, såvel som gik i seng i et virkelig godt rum. Vi vågnede 5 timer senere til Sun Beaming i vores vindue, ligesom situationen for de næste 3 nætter blev vi der!

Stedet for dette hjemmeophold er fantastisk, der ligger lige uden for byen ned ad en lille gyde, hvor regionale mennesker sidder rundt og spiller kort samt har te. Guy spiller den kinesiske version af en violin, mens unge suser forbi på cykler, med dejlige røde lanterner hængende fra hjemmene over deres hoveder. Ejeren, Wei, såvel som hans husstand, var så venlig såvel som hjemmeopholdet var dejligt. Det omfattede 3 hjemmelavede måltider om dagen.

Morgenmad var enkel, toast såvel som mango, banan, kinesisk æble såvel som appelsiner. Frokosten var stegt ris (som vi aldrig var til) såvel som middagen var en stor spredning af adskillige forskellige kinesiske retter: vidunderlig såvel som sur kylling, grillede udstoppede peberfrugter med svinekød, sauterede sneærter med hvidløg såvel som ingefær, omrør Stegt oksekød med peberfrugter såvel som løg, helt kogt græskar … og fortegnelsen fortsatte. Det var en alt, hvad du måske spiste affære, såvel som alle sad rundt om bordet, der gabbede såvel som at vælge mad fra de fælles retter med deres spisepinde. Vi kiggede bestemt frem til vores middage hver nat.

Streetside BBQ
At have en gadeside middag såvel som øl

Udover den lækre mad var vi i det dejlige område i Yangshuo for at se landskabet. Denne del af Guangxi -provinsen forstås for sine spektakulære landskaber, der er overskuet med kalkstenkarst, der stiger op fra jorden. Ligesom dem, der blev opdaget i Thailand, Vietnam, Laos & Filippinerne; Vi har dog aldrig set så mange ét sted.

Karstene strækker sig så langt som øjet kan se i alle retninger. Vi valgte, at den allerbedste metode til at se landskabet såvel som karstene tæt på ville være at leje cykler såvel som at gå af. Vi fik os et ekstremt grundlæggende kort såvel som gjort vores metode til landskabet. Vi kørte langs Yulong -floden, med landbrugsjord, ind i små landsbyer, forbi fyrfiskeri langs bredden af ​​floden og langs tavse bagveje. Vi kørte i cirka 3,5 timer, før vi kaldte det en dag. Det var omkring 30 grader, såvel som vi var så ekstremt varme, at vi kom tilbage til byen, inhalerede et par gatorades såvel som gik til en eftermiddagslur. En fremragende meget første dag i Yangshuo.

Vores allerførste dag med cykling med landskabet i Yangshuo
krydser floden

At tage en hurtig pause fra cykling
En fyr “fiskeri” i floden – ved hjælp af et biler og lastbilbatteri til at stege fisken!

En regional dame, der cykler med landsbyerne
Synspunkter omkring Yangshuo landskabSmukke rismarker såvel som karsts i det fjerne
Den anden dag blev brugt nøjagtigt på samme måde, men denne gang ønskede vi at se et par af de almindelige turistede ting i området. Vi gik for at se Moon Hill såvel som Banyon -træet. Denne dag var den faktiske feriedag, såvel som de primære veje var fyldt med regionale rejsende busser, minibusser, biler, motorcykler samt cykler. Vi var modige såvel som vævet vores metode såvel som ud af trafikken og ringede konstant på vores bit styrklokke! Vi endte ved Banyon -træet, et 17 meter højt træ med en bagagerum, der målte 7 meter rundt! Det blev plantet over 1400 år tilbage såvel som ligger midt i en park med Jinbao -floden på den ene side.

det massive, gamle banyontræ
De lytter aldrig til skiltene !!

Vi gik med floden til stor, såvel som vores billede taget af nogle nysgerrige regionale mennesker. Vi opdagede, at folk i Yangshuo var så venlige. Alle siger hej, når de går forbi såvel som selvom de ikke taler engelsk, vil de prøve deres hårdeste at hjælpe såvel som svarproblemer, hvis det er nødvendigt. Efter vores hurtige Banyon -pause var vi tilbage på vores 10 -hastighedscykler, undvigende dampe såvel som andre biler, da vi lavede vores metode til Moon Hill. Vi parkerede vores cykler, fik et par farvande såvel som på vej ind for at se kalkstenklippen med en naturlig måneform udskåret af det. ganske cool. Vi troede, at vi bare var der for at se på det på afstand, men vi indså snart, at vi virkelig var underforstået at klatre til toppen af ​​klippen for at få en meget første hånd.

Udsigt over Moon Hill fra bunden

Så op 800 klippeskårede trapper gik vi. Vi dryppede, såvel som jeg antyder dryppende, sved. Det var ud over fugtig så godt som det var 33+ grader den dag. Vandreturen til toppen var dog helt værd, synspunkterne var fantastiske. Vi ser måske ud rundt omkring os såvel som at se hauger af karsts, der stak ud af jorden, såvel som imellem dem var små landsbyer, det var fantastisk.

Nick starter den ekstremt fugtige vandretur lige så meget som toppen af ​​Moon Hill

Gik det til toppen af ​​Moon Hill
Udsigt fra toppen af ​​Moon Hill – landskabet såvel som alle karsts i det fjerne

Naturligvis var nedstigningen meget lettere. Vi hejste vores udmattede ben tilbage på vores cykel såvel som at sætte tilbage til Yangshuo. Vi opdagede en fantastisk bit placering for at spise frokost; Dampet såvel som stegt svinekøddumplings dyppet i en soja såvel som chilisauce, ideel frokostplads! Det var så fantastisk, at vi endte med at spise der et par gange.

Kvinde, der laver vores meget elskede svinekød og grønt

mmm, lækker dim sum såvel som dumplings bliver dampet
Vores tredje, såvel som sidste dag i Yangshuo, lignede dem før: Vågn så meget som en lækker frisk morgenmad, leje en cykel såvel som gå af! Denne gang gik vi i en anden retning, over til Li -floden såvel som over til landsbyen Fuli. Dette var langt den allerbedste tur endnu. Der var næppe en bil og lastbil på vejen, det var tavs, landskabet spektakulært, landsbyboerne langs metoden var så venlig. Det som en ekstremt fredelig dag. Vi stoppede langs floden på en smule café for en drink såvel som til Great Down, før vi gjorde vores metode endnu mere sammen. Vi endte virkelig med at savne slukket for Fuli (som ikke er uventet, da intet er skrevet på engelsk) såvel som af den grund endte i nogle ekstremt landlige landsbyer med nogle fremragende seværdigheder. Kvinder panorerede efter snegle i floden, vandbuffaloer afkølede sig i det mudrede vand, såvel som landmændene gik deres bøffel ned ad gaderne. Jepp, vi havde bestemt ikke noget imod, at vi var nødt til at backtrack til Fuli.

Lokale mennesker søger efter snegle
Vi er de eneste turister rundt i miles

Haha, tommelfinger op!
Fantastiske rismarker på vores metode til Fuli

Vi tog lidt færge over Li-floden til byen Fuli, forstod for sine håndlavede fans. Bitbanerne var fulde af butikker med fyr såvel som kvinder, der anvender deres malerfærdigheder på håndlavede silkefans, færdigheder, der er overført fra generation til generation. Vi gennemsøgte rundt, før vi tog tilbage til Yangshuo i tide til, at vores hjemmelavede middag skulle serveres!

Vores bit færgebåd for at tage os over Li -floden til Fuli VillageHåndlavede fans tørrer ud i solen, Fuli Village
Den aften tilfredsstillede vi nogle fremragende mennesker, Jeanette & Nic, et par fra England, der har rejst i 3 år, hvoraf halvdelen blev brugt på at cykle på tværs af lande! De var så optimistiske, positive såvel som lette såvel som det var en glæde at chatte med dem. De har endnu ingen planer så godt som stadig nyder at være på vejen. De var en ægte inspiration.

Den næste morgen trak vi vores ømme kroppe ud af vores varme seng såvel som hoppet på en regional bus for at tage os på en times rejse til byen Guilin.

Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -associeret såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.