California road trip i Joshua Tree National Park

Vi havde booket vores fly til Californien fra Israel uden nogen konkrete planer for, hvor man skal hen og hvad vi skal gøre. Alt, hvad vi vidste, var, at vi ønskede at udforske, og at der kun var virkelig en rigtig måde at gøre det på – en Californien road trip! Lige inden vi forlod Israel, formåede vi at slå os sammen med James fra den fantastiske mand, der snublede, #menwhoblog og med Mazda USA til Californiens road trip i livet!

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Planen? At tage en flåde af splinternye Mazda -biler i 2016 ud i den store ørken og fantastiske nationalparker i det sydlige Californien (så Cal) for at sætte dem gennem deres tempo i et af de mest udfordrende miljøer i verden og på samme tid at opdage Hvor godt de håndterer strengheden i en Californien road trip! En nøglefilosofi bag denne rejse var #DrivingMatters – ideen om at komme tilbage til hjertet og sjælen i, hvad der driver en bil handler om. Vibrationen gennem hjulet, hasten med frisk luft gennem vinduet, den prikkende fornemmelse i din rygsøjle, når den ene stramme svinger ind i den næste på en skitseret bjergvej, alle indrammet af en panoramisk vista af toppe og dale, der er tæppet i træer. Tid til at sætte “zoom” tilbage i “zoom-zoom!”

California Road Trip Del 1 – Los Angeles – Santa Barbara – Mazda 6 Grand Touring

Da vi ankom til Los Angeles i LAX lufthavn, tog vi skytten til hvor vores første Californiens road trip bil ventede – Mazda 6 Grand Touring. Det var allerede mørkt, hvilket gav den metalliske bordeauxmaling og de fejrende linjer i kropsarbejdet en skinnende glød under de fluorescerende lys. Første indtryk baseret på udseende alene-slanke, sporty, klar, meget stilfuld, men alligevel undervurderet og slet ikke rumalder eller garish.

Efter at have forladt vores lejlighed i Bogota langt bagefter og bragt alle vores værdigenstande med os, var den første udfordring for Mazda 6 at passe vores betydelige mængde bagage i bagagerummet eller bagagerummet, hvis du foretrækker det. Dette ville aldrig være et problem, da vi let kastede i min superstørrelse Duffel-taske, Kachs hårde sag, en 65-liters rygsæk og to dages rygpakker. Det var massivt, indtil videre så godt for vores Californiens road trip!

Når jeg klatrede inde, viste jeg, hvor ude af kontakt jeg var efter halvandet år i Sydamerika, da jeg tilbragte ca. 5 minutter på at finde ud af, hvor jeg skulle placere nøglen. Endelig indså jeg det åbenlyse, satte den tilbage i lommen og trykede på knappen med start skrevet på tværs af den!

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Ved første start syntes motoren at have en næsten diesellignende tone, der blev en tilfredsstillende raspy knurr, da jeg blæste acceleratoren. Dette skyldes tilsyneladende den høj-komprimering Sky Active Technology, der giver mere strøm fra en mindre motor, men alligevel giver stadig høj brændstofeffektivitet, især i 6. gear ved krydstogthastigheder. Selvom jeg altid foretrækker en manuel gearkasse, der var i USA, blev jeg ikke overrasket over at finde en automatisk gearvælger i midtkonsollen. Heldigvis fandt jeg dog også, at der var en sekventiel mulighed på både håndtaget og på to ‘Flappy Paddles’ på rattesøjlen. Så snart vi sluttede os til hovedvejen, var den første ting, jeg bemærkede, den bipstøj, når som helst jeg flyttede tæt på kanten af banen, som åbenbart kan være nyttig, men bare var for følsom og blev generende hurtigt! Heldigvis fandt jeg, at knappen skulle slukke den! Noget, jeg virkelig kunne lide, var imidlertid den blinde spotmonitor på vingespejle, som ville lyse op, når en bil var i det blinde sted og kun ville bippe på dig, hvis du indikerede at skifte bane eller i fare for at ramme en anden bil. En utroligt enkel funktion, der løser spørgsmålet om, at nogle chauffører ikke vender deres hoveder for at tjekke, før de trækker ud!

Vi gik ind på adressen på vores venners hus i Santa Barbara ind i den ombord computer på instrumentbrættet og satte af sted ned ad motorvejen. Ude på vejen følte Mazda 6 sig glat, behagelig og stille, når man sejede i de to øverste gear, men alligevel klar til at gå med et hurtigt nedskift eller to. Jeg kunne godt lide den elektroniske førersædetjustering, hvor lædersæderne var faste og behagelige, med bare et lille vikle rundt i bolterne for at sikre, at du ville blive i dem gennem en skarp bøjning!

Den næste morgen i Santa Barbara havde vi et par timer på at hænge sammen med vores venner, før vi tog tilbage til Los Angeles for at arkivere Kachs UK Visa -ansøgning, klar til vores bryllup i juli 2016! Omkring byen var bilen en fornøjelse at køre, og interiøret et dejligt sted at være, selv når man sad i Los Angeles Rush Hour -trafik. Selvom det åbenbart ikke var i den luksus sedanbeslag, fik kvaliteten af efterbehandlingen det til at føles som om det kunne have været, med sæder dækket af paneler med forskellige læder og dørhåndtagene støbt i børstet aluminium. På trods af at have iskold AC og klimakontrol, inkludering af en SunrooF var et fantastisk touch, især på den rute, vi tog tilbage til Santa Barbara – Malibu Canyon, ind på den ikoniske Pacific Coastal Highway 1. At køre denne vej gav os vores første chance for at opleve, hvad Mazda forsøgte at opnå her, sejler glat gennem at feje , bølgende bøjninger, frisk havluft, der blæser ind fra Stillehavet til venstre og de imponerende klipper til højre, sent på eftermiddagen solskin, der strømmer ind gennem det åbne soltag. Fornemmelsen mindede mig om at køre min gamle klassiske cabriolet langs kystveje i det sydlige England, med den største forskel var forsikringen om Mazda 6 -trækkontrolsystemet, der holder øje med mig i baggrunden, uden at forstyrre min kørselsglæde!

California Road Trip Del 2 – Joshua Tree, Salton Sea, Salvation Mountain og East Jesus – med Mazda 6

Efter at have hængt ud i Santa Barbara, gik vi sydpå til vores første Californiens road trip destination – Joshua Tree National Park. Vi havde hørt mange ting om Joshua Tree National Park før, for det meste de store åbne rum, umuligt klare blå himmel, fantastiske Mars-lignende klippeformationer og selvfølgelig Joshua Trees!

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Det var en lang køretur fra Santa Barbara, men det fløj forbi, da vi kørte ned ad motorvejen, så kystlandskabet forsvinde og give plads til støvet og klipperne i den åbne ørken, varm luft sprang ind gennem soltag og dårlig countrymusik, der spiller på radioen. Dette begyndte at føles som en road trip i Californien!

Vi ankom til vores campingplads i Joshua Tree National Park i den sene eftermiddag, med lige nok tid til at møde alle, oprette vores telt og få BBQ i gang til en solnedgangsmiddag.

På turen med os var syv andre fantastiske amerikanske bloggere, som vi aldrig havde mødt før:

James & Heather fra Man Tripping | Mike fra Gentleman Racer | Lesley fra Publications Publications | Greg fra forstædermænd | Drew fra Benspark.com | Yvonne fra Moms La | Tom fra rejser forbi 50

Mens vi havde kørt Mazda 6 til Joshua Tree National Park, havde alle andre drevet andre nye modeller fra Mazdas 2016 -serie. Alt i alt havde vi Mazda 6, Mazda CX5 AWD, Mazda 3, Mazda CX3 og Mazda CX3 AWD, som alle var klar til at blive sat på prøve på vores #DrivingMatters California Road Trip gennem ørkenen!

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Vores campingplads var omgivet af fantastiske klippeformationer – uhyrlige stenblokke stablet oven på hinanden, som om de lige er faldet fra himlen på det tomme ørkenbund. Den første ting, som Mike og jeg besluttede at gøre, var at klatre helt til toppen af klippestakken for at få udsigt over parken og de hurtige tilnærmende solnedgang, der kastede skygger og gyldent lys over klipperne og særegenformede Joshua-træer .

Da solen gik helt ned, omdannede himlen til et sort tæppe med stjerner, med den lyse måne, da dens midtpunkt kastede en blød glød over natten. For at hjælpe os med at give en vis fornemmelse af alt, sluttede en professionel stjerne -gazer fra coyote -teleskop os med et magtfuldt teleskop og et væld af viden, der påpegede konstellationer, planeter og deres måner og giver et indblik i galaksen og universet, der omgiver os. Det er sundt at føle sig lille nogle gange!

Den næste dag gik vi ud på den første rigtige dag af vores #DrivingMatters California road trip med en tur til Saltonhavet. Vores rute tog os gennem Joshua Tree National Park og ud mod den nærliggende bjergkæde. Da den forlod parken og nåede bjergene, skiftede vejen pludselig fra bred, lige og glat til en asfalt legeplads til store drenge med store legetøj! Med et enkelt klik på sportsknappen på midtkonsollen blev suspensionen stivnet, styringen blev mere lydhør, og vigtigst af alt sprang motoren ind i livet, og Rev Needle sprang op ad skiven. Den allerede dygtige og sportslige sedan ramte nu enhver skarp og snoet bøjning som den var på skinner, hvor de blev perfekt afbalanceret uden engang et antydning af understeer, hele vejen gennem bjergene og til Saltonhavet på den anden side.

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Denne menneskeskabte sø, der ved et uheld blev oprettet takket være en ingeniørfejl, der fik Colorado-floden til at bryde dens omdirigeringskanaler i 1905. Da hele området tidligere var en saltflad, blev den resulterende sø Saltonhavet!

I et stykke tid blev det ‘nye hav’ et varmt sted for de rige til ferien, inklusive Frank Sinatra og var stedet for mange hurtigbådløb og hastighedsrekorder lige til 1940’erne og 50’erne. Til sidst blev Colorado -floden dog fortsat med at deponere mere og mere salt i søen, hvilket øgedeSaltholdigheden og dræbningen af fiskebestandene og andet dyreliv, der holdt den i live. I dag, med den ekstra indvirkning af landbrug og vandafledning, er Salton Sea alt sammen død, med nogle af de ødelagte gamle bygninger fra sin hødag, der stadig er synlig langs vandlinjen.

Da vi ankom, gik vi ind på den hvide strand, skaller knusende under fødderne, kun for at finde ud af, at skaller faktisk var knoglerne og skalaerne på tusinder af døde fisk, tørret og bleget ud af solen.

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Den nærliggende ‘by’ (hvis det kan kaldes det) af Bombay Beach, var et lige så bisarr, men alligevel underligt fængslende sted – en næppe beboet samling af gamle bungalower, hyttehuse og trailere, med rustne gamle biler, der strøede rundt om vejsiden. I tilbagegangen, der fulgte resten af Saltonhavet, ligner den lille kystby nu et sted, hvor kun de gamle, stædige og flygtninge søger husly mod resten af civilisationen.

Vores næste destination var et betydeligt højdepunkt i vores Californiens road trip. Slab City er et sted, vi begge havde hørt om i bøger, film og rejsendes historier, men ingen af os var forberedt på, hvordan det ville være personligt. Dette forladte den amerikanske luftvåbenbase uden for Niland, Californien blev lukket ned efter den anden verdenskrig, hvilket kun efterlod betonpladerne i de gamle kaserner bag. Disse plader viste sig at være et perfekt hjem for RV- og motorhome -rejsende, der leder efter niveau for at parkere deres hjem på. Den potente kombination af ørkenvarme og tilfældige frie åndede vandrere i deres verden af selvstyre og kreativ ekspression gav det perfekte miljø til dyrkning af excentriske kunstprojekter.

For en mand var det dog et sted at finde Gud. I 1986 fandt Leonard Knight frelse i ørkenen, og fra det øjeblik dedikerede han sit liv til at opbygge sit monument dedikeret til sin skaber og Frelser – Salvation Mountain. Fra Adobe – mudder og halm – skulpturerede han en lille bakke i en række organiske former, kurver, spiraler og lys farvet maling, med Gud er kærlighed som omdrejningspunkt i installationen. Ord kan virkelig ikke beskrive dette livs arbejde, men billederne gør et ganske godt stykke arbejde!

To aber rejser – California road trip i Joshua Tree National Park

Når vi kørte gennem Slab City, ind i det fjerneste hjørne af samfundet, fandt vi East Jesus, et kunstnerfællesskab, hvor en bare plet af ørkenen er blevet omdannet til en udendørs skulpturpark, for det meste udgør kreative skrotmetal kreationer og en enorm mur af tv -apparater , hver med anti-etableringsmeddelelser skrabet hen over dem i lys rød maling. Kuratoren for parken var mere en attraktion end selve parken med sit lange troldmandsskæg, uendelige historier, hooked tobaksrør og bæger af vin!

Efter at have spist frokost i en nærliggende spisestue, kørte vi tilbage ud i ørkenen og tilbage til vores campingplads i Joshua Tree National Park og udvekslede vores historier, vores tanker om, hvad vi havde fundet, og de biler, vi havde kørt rundt i lejrbranden.

California Road Trip Del 3 – Giant Rock and Route 66 – Med Mazda CX5 AWD

På den sidste dag af vores Californiens road trip besluttede vi at skifte biler og prøve Mazda CX5 AWD, som vi var glade for at køre, da denne stilfulde og alsidige SUV er blevet anerkendt for sin lave miljøpåvirkning, som meget økonomisk prissat, Som bevist af sin whatcar? Årets Automobile of the Year for Best Large SUV under $ 25.000 3 år i gang og en Ultralow Carbon Award. Vi havde allerede hørt meget gode ting om denne bil fra Greg, der havde kørt den dagen før, og vores første