AK Monthly Recap: Januar 2015

Adventurous Kate består af tilknyttede links. Hvis du foretager et køb med disse links, vil jeg kompensere uden ekstra omkostninger til dig. Tak!

Del på Twitter
Del på facebook
Del på Pinterest
Del på e -mail

Hilsen fra charmerende Nicaragua! Jeg elsker den varme såvel som solskin, elsker at jeg undgår sneen derhjemme, elsker patrioternes utroligt skålgevinst, samt elsker alt det eventyr, jeg har gjort! Her er hvad jeg har været lige så meget som i den allerførste måned i 2015.

Destinationer besøgt

Læsning, Lynn, Boston, såvel som Cambridge, Massachusetts

New York, New York

La Fortuna, Santa Elena/Monteverde, samt Sámara, Costa Rica

Favoritdestinationer

Sámara. En lavmægtig strandby med en lang, urokket strand og bare det ideelle udviklingsniveau.

Santa Elena. En kølet bjergby med masser af ting at gøre – hvis det bare ikke var så køligt om natten!

Og jeg kan stadig lide dig, Brooklyn!

Højdepunkter

At tale om rejsesikkerhed på New York Times rejseshow med Specify Department sammen med Ed of Guy om verden såvel som Regina såvel som Pat, Grannies på Safari, var et massivt højdepunkt. Dette var det allerbedste panel, jeg nogensinde har gjort, takket være fantastisk kemi såvel som de værdifulde oplysninger, vi delte. Jeg kunne godt lide at dele mine bits på nøjagtigt, hvordan man forbliver risikofri, mens jeg rejste så godt som det var så godt at tilfredsstille så mange af mine læsere!

Jeg har sprunget direkte ind i eventyr i Mellemamerika: lynlås-foringen såvel som holistisk helbredelse i Monteverde, Hot Springs-hopping samt natvandring i Arenal samt svømning samt stand-up padle boarding i Sámara!

Udfordringer

Jeg er meget glad for at have haft en simpel måned. Jeg håndterede for at flætte den store snestorm, der ramte nordøst lige i tiden. Da vejrforholdsrapporterne rullede ind, var jeg i stand til at ændre min flyvning for gratis såvel som fløj ud en dag tidligt, i det, jeg senere opdagede, var en af de sidste flyvninger, der gjorde det fra New York til Mellemamerika.

Andre udfordringer? Jeg kunne ikke huske at pakke et håndklæde. Så jeg var håndklædelig i de allerførste dage ved at bruge mine lyserøde pyjamasbukser til at tørre mig selv. Så fik jeg et strandhåndklæde i Sámara. Nitterende historie ved jeg.

Det var også lidt af en hård start, vejrmæssigt til Mellemamerika. Det regnede ca. 22 timer om dagen i Arenal, hovedsageligt i en nedbør, så var det ganske koldt i Monteverde, især om natten. Jeg var nødt til at stable på, hvad jeg måtte komme fra at ryste! Går bare for at vise, at lige da det er i Mellemamerika, indikerer det ikke, at det er varmt!

Men så snart jeg kom til varm såvel som Sunny Sámara, forstod jeg til sidst Pura Vida, sloganet fra Costa Rica. Det omringede mig.

Mest fremtrædende indlæg

Deltag i vores udflugt i El Salvador såvel som Guatemala i marts! – Udflugten overvejer det, der tilbydes, men se nedenfor for to meget mere, vi tilføjede.

Andre indlæg

Fem års rejseblogging: At ramme nulstillingsknappen – Denne udgivelse resonerede med en hel del af dig.

Sri Lanka ovenfra: Klatring Sigiriya – et af mine foretrukne eventyr på Sri Lanka.

Colombo: At opdage at lide en unlovable by – Colombo gav mig en udfordring, men jeg kunne godt lide det!

På jul i New York – Denne Grinch nyder sin allerførste jul i den mest july by.

Hvor jeg skal (tror jeg!) I 2015 – mine rejseplaner for året, som jeg tror snart vil gå ud af vinduet …

Nyt i New York: Den nuværende udgave – de seneste, nyeste ting, jeg har fundet i New York i december.

Spadseretur med Galle, Sri Lanka – min foretrukne placering i Sri Lanka – det er nemt at se hvorfor!

Nyheder såvel som meddelelser

Hvis du stadig tænker på vores udflugter til El Salvador såvel som Guatemala, har vi pletter tilbage på to ture!

Valgmulighed 1: 26. marts-10. April. Ledet af Leif.

Valgmulighed 2: 16. april 1. maj. Ledet af Leif såvel som Kate.

Vores 5-20 marts udflugt tilbydes.

Find meget mere info om udflugterne her.

Det mest fremtrædende billede på Instagram

I Monteverde havde vi solskib hele tiden lang tid. Takket være dette vejr, mens jeg lynlåser, endte jeg med at flyve med den største, lyseste regnbue, jeg nogensinde har set. Jeg tog dette foto af min guide Johnny, da han lynlåste efter mig.

Følg @Adventuroskate på Instagram for meget flere billeder fra mine rejser.

Hvad jeg tjekede ud i denne måned

Jeg tog en beslutning om at lave Popsugars bog 2015 -vanskelighed – 50 bøger (teknisk set 52, da den inkluderer en trilogi), hver fra en anden kategori! Undersøg den fulde liste lige her – jeg kan godt lide det, da det er meget mere vanskeligheder end bare at læse en bog om ugen.

Jeg er i gang med at begynde med seks bøger, der er tjekket ud i januar!

Kvinden på toget: En bog af Paula Hawkins. Min foretrukne bog denne måned, udgivet for kun to uger siden. En ekstraordinær thriller med en upålidelig fortæller – hvad hvis du var vidne til en kriminel handling, mens blackout var beruset såvel som ikke havde noget koncept, om dunull