Cafayate til Tilcara & Salt Flats: Road Trip i Northwestern Argentina

“Du tager den vej?” Vores guide til den gratis vandretur i Salta udbrød. ”Det er ofte oversvømmet så godt som er et ganske vanvittigt drev.”

Vi havde hørt, at vejen fra Cafayate til Cachi var fattig fra andre bloggere, men det at have en regional argentinsk fortælle os, at det var fattigt, var endnu en stigning i opkaldet. Vi rejste i Salta -provinsen i regntiden, hvilket betyder, at vi kunne forvente vejlukninger, jordskred såvel som oversvømmelser langs stien 40.

Vi satte af sted fra cafayat med tåge vinhjerner såvel som vores fingre krydsede i solrige dage.

Klik her for at tjekke del 1 af vores road trip fra Salta til Cafayate.

For at tjekke ud om vores 4 dage brugt i cafayat, skal du klikke her.

Gå ikke glip af videoerne i slutningen af ​​dette indlæg!

Cafayate → Cachi

Afstand: 171 kilometer

Rute: 40

Varighed: 5,5 timer, inklusive et frokoststop på en lille restaurant

Vejforhold: Grus, støvede, smalle pletter

Højdepunkter: Quebradas del los flechas landskab, cachí

Hvor vi boede: Hotel Pueblo Antiguo

Inden for 29 kilometer efter at have forladt cafayat sluttede fortovet. Det ville ikke være noget dog støvede, ujævn veje i løbet af vores tur til cachí!

Landskabet var øde. Vi var omgivet af ørken, kaktus såvel som den lejlighedsvise hytte på siden af ​​vejen. Udsigten var okay, men indtil videre blev vi ikke tilbudt på sandheden, at denne sti skulle være en af ​​de allerbedste i området.

Så snart vi nåede Quebradas de los flechas, ændrede vores meninger sig. Drastisk.

Efter at have kørt med Quebradas de Las Conchas fra Salta til Cafayate, troede vi ikke, at landskabet muligvis kunne få nogen form for meget bedre på vores road trip. Men da vi gik ind i disse quebradas, blev vi fuldstændigt sprængt af de taggete sandstenrockformationer, der hilste os på hver tur.

Quebradas de Las Flechas var spektakulære. Dette er en must-drevne sti i regionen
Med kun et par andre køretøjer på denne rute havde vi den smukke udsigt dybest set alt for os selv. Vi trak over adskillige gange for at tage fotos, så vi gjorde ikke den største tid, men vi kunne ikke hjælpe os selv.

Efter 5,5 timers kørsel uden nogen form for regn eller oversvømmede veje, dukkede vi op i cachí. Jeg formoder, at vi var heldige! Den lille by med omkring 5.500 indbyggere (som hovedsageligt er efterkommere af Díaguita -folket) findes ved foden af ​​Nevado of Cachi, som er en kæde af adskillige Goliath Mountain Peaks, hvor den højeste er 6.380 m.

Bitbyen Cachí var virkelig temmelig malerisk
Med sine hvidkalkede bygninger såvel som afslappede lokale, nød vi virkelig denne lille by – især siden af ​​vej quesadillas med gedost!

Dette var de allerbedste quesadillaer lavet af de søde kvinder
CACHí → Salta → Tilcara

Afstand: 336 kilometer

Rute: 33 cachí til salta såvel som gammel sti 9 salta til Tilcara

Varighed: 6,5 timer inklusive en 30 minutters frokostpause

Vejforhold: Godt. Brolagt. smal & blæsende med sti 9

Højdepunkter: Switchback -veje. Synspunkter. Gammel sti 9

Hvor vi boede: Posada Con Los Angeles

Overholdelsen af ​​morgenen pakket vi vores bit chevy traditionelle såvel som ramte vejen igen. Biler og lastbilrejser er så meget lettere end at tage offentlig transport! Nogle gange pakker vi ikke engang vores tasker helt og kaster bare hvad som helst i bagagerummet.

Planen i dag var at køre nordpå mod Salta, hvor vi startede road trip. Men snarere end at falde ned fra bilen, omgik vi byen såvel som fortsatte nord til byen Tilcara, som findes nær Bolivia’s grænser såvel som Chile.

Dagen startede med, at vi helt gik glip af den “must-see” udsigt over dalen nedenunder siden af ​​tykke, lave hængende skyer. Irriteret såvel som at føle virkningerne af FOMO (frygt for at gå glip af) begyndte vi vores nedstigning langs mange hårnålsvingninger.

Vi kan næppe se foran os. Vores lys var tændt, tågen var tykke, såvel som vejen var utroligt blæsende. I mange dele ville det have vist sig umuligt for os at bestå et køretøj mere. Heldigvis kom ingen op ad bakken, bare gå ned.

Efter det antiklimaktiske drev med switchbacks endte det virkelig med at være et begivenhedsrigt drev.

Vi ramte såvel som dræbte en fugl, så mange døde tarantler på vejen – såvel som en, der var ekstremt meget levende. Vi opdagede adskillige lamaer såvel som æsler, en unik kirkegård samt en tilfældig regional fest i alt med musik såvel som mad!

Fortsat videre, vores natur ændret fra tørt såvel som bare til rig såvel som fuld. Efter at have gået forbi SALTA-byen på motorvejen kom vi på den gamle sti 9 såvel som var omgivet af tykke miljøvenlige træer, farende floder såvel som smalle kløfter.

Vi var bestemt ikke i ørkenen mere … indtil vi dukkede op i Jujuy -provinsen.

Vi overvejede, om vi skulle udgøre vores dag med kørsel i Purmamarca eller Tilcara, men valgte såvel sidstnævnte, som vi gjorde. Denne bitby havde en meget “boliviansk” fornemmelse af det med traditionelt kunsthåndværk, tøj såvel som kunst, som vi ikke havde set indtil videre under vores ophold i Argentina. Restauranter serverede lama (yum!) Såvel som mange kvinder var klædt i aboriginalt tøj.

Llama kød er virkelig virkelig velsmagende!
Denne unikke bjerglandsby ligger ved foden af ​​Andesbjergene i Quebrada de Humahuaca -dalen såvel som i en højde af 2.500 m.

Tilcara → Salinas Grandes → Purmamarca → Tilcara

Afstand: 124 kilometer

Rute: 9, 52

Varighed: 4 timer Return køretid

Vejforhold: Godt. Brolagt. Blæsende

Højdepunkter: Switchbacks. Valley -udsigt. Høj højdepunkt. Saltlejligheder. Farvede bjerge

Forstod du, at der er saltlejligheder i Argentina? Vi har hørt alt om verdens største lejligheder i Bolivia, men havde ikke noget koncept, at Argentina også havde deres egne at tilbyde. Saltlejlighederne var målet såvel som det primære sted, som vi kiggede frem til på denne dagkørsel, men som det ville vise sig, nød vi virkelig også rejsen der.

Drevet fra Tilcara til passet var smuk!

Vores bitbiler og lastbil zigged såvel som zagged op ad bjergsiden, før de nåede det største punkt på 4.170 m. Vi sprang ud af bilerne og lastbilen til en foto-op, såvel som snart indså nøjagtigt, hvor utroligt intens solen var, såvel som at vores vejrtrækning var lidt arbejdet. At have tilstrækkeligt drikkevand under disse drev er et must.

Whoo Hoo! Vi er øverst på passet?

Når vi kommer ned fra denne højde, kan vi se det blændende hvide salt i det fjerne!

Da jeg følte bilerne og lastbilen ryster lidt, åbnede jeg mit vindue for at lytte til enhver form for lyde. Der var det, en fløjtende støj. Vi havde et fladt dæk.

Det ser ud til, at hver gang vi lejer en bil, får vi en lejlighed. Når vi trak over, fik vi hurtigt reservedækket ud af bagagerummet. Solen bankede ned på vores fair hud. Jorden var blød, grusomt såvel som Sandy, hvilket gjorde Jack næsten ubrugelig. Bilerne og lastbilen faldt faktisk af donkraften på et tidspunkt. Jeg søgte rundt efter en flad klippe for at bruge som base, såvel som at vende tilbage stolt med at holde stenen. Jeg havde gjort min del!

Ændring af et dæk på 3.500 m er ikke ideelt
Et par minutter senere var vi dejlige at gå så godt som vi var tilbage på vejen mod den hvide masse, der skinnede i det fjerne.

Det fascinerende element om Argentinas Salt Flat er, at der er en vejskæring tæt med midten af ​​det. Så snarere end at skulle omkredsere området, kan vi køre direkte igennem. Auto parkering i det, vi troede var det mest “hvide” område, vi sprang ud og forsøgte at gøre et par af disse optiske illusionsbilleder, som alle gør så godt, men snart indså, at vi havde brug for en tredje person til virkelig at tage billedet .

Uanset billedet mislykkedes var vi ærefrygt for saltlejlighederne, der sidder i en højde af 3.450 m samt dækker et område på 212 km². Efter at have været næsten blind fra at stirre på de hvide lejligheder, besluttede vi, at det var tid til at gå videre.

Salt, salt såvel som mere salt!

Ved at gøre vores metode til Tilcara stoppede vi ind på Purmamarca, en endnu mindre by forstået for sine farverige bjerge.

Bakken i syv farver er netop, hvordan det ser ud – en bakke, der består af 7 forskellige farver! Forskellige klipper såvel som mineraler har ført til udviklingen af ​​de dejlige røde, pink, lilla, miljøvenlige samt brune i bjerget. Det allerbedste tidspunkt at se Purmamarca er lige efter daggry, når farverne virkelig popper, ikke kl. 16:00, da vi gik …

Vi havde nogle skyer såvel som belysningen var ikke stor, men der er de, de 7 farvede bjerge!

Tilcara → Salta

Afstand: 200 kilometer

Rute: 9 (ny), 66, 34, 9 (nyt)

Varighed: 2,5 timer

Vejforhold: Godt. Brolagt.

Højdepunkter: Ingen virkelig!

Hvor vi boede: Posada del Angel

Siden vi allerede havdeOplevet den naturskønne “gamle” sti 9, såvel som da vores lejebiler og lastbil måtte være tilbage kl. 11:00, valgte vi den hurtigere motorvej tilbage til Salta.

Der er et par tankstationer langs metoden til at udfylde, før de vender tilbage til byen, men bortset fra det er der ikke virkelig nogen form for “seværdigheder”. Dette er den hurtigste metode tilbage til den primære by.

At leje en biler og lastbil for at tjekke provinserne i Salta såvel som Jujuy var et betydeligt højdepunkt på vores tur til Argentina. Efter min mening er det et must at have dine egne hjul i dette område af landet. At gå på en turné ville være så godt forhastet, såvel som der er så mange bemærkelsesværdige seværdigheder at trække over såvel som at se på undervejs. Roadtripping i Argentina, check!

Planlægger du en road trip i Salta / Jujuy Argentina? Se på vores videoer!

Tjek flere af vores Argentina -videoer her!

Kan du lide denne artikel? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette betyder, at vi foretager provision, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.